* Ο νόμος της καραμπίνας.

-Τι γελάτε ρε, τ’ άκουσα τα σκάγια. Πέσανε στους τσίγκους της λόντζας του ……. δίπλα στο χωράφι μας. Ρε μαλάκες χέστηκα! Να ακούγατε πως κάνανε, σα χαλάζι. Δίνω ένα σάλτο απ’ την ελιά κάτω στα λιοπάνια και αρχίζω να φωνάζω. Άνθρωποι εδώ ρεεεεεε! Πριν τελειώσω άλλο μπαμ. Αυτό ήτανε, τα πήρα στο κρανίο. Αρχίζω να τρέχω κατά κει που τα’ άκουσα. Μία, δύο τρεις τουφεκιές στο καπάκι. Κώλωσα. Να κάνω μπρος και να γίνουμε σαν τους άλλους στο Αγρίνιο ή να κάνω πίσω και να φυλαχτούμε γιατί αυτοί πάνω στη κ…α τους βαράνε όπου τους έρθει; Εσείς τι θα κάνατε στη θέση μου;
- Ρε το χέστρη! (είπε ο ένας από τους άλλους δυο της παρέας πίσω μου και το ρίξανε στα γέλια).
- Καλά, πρώτα ζήσε το και μετά έλα να μου πεις. Μου κόπηκε η χολή. Λες και ήτανε στη διπλανή ελιά και μου την άναβε!

Από το πολύ τέντωμα της καρέκλας για να παρακολουθήσω το διάλογο, κόντευα να πέσω. Με είχε συνεπάρει η ζωντανή αφήγηση των δίπλα. Ήταν όμως ώρα να μαζευτώ μπροστά στο τραπέζι μου.

"Αχ πικραμένη ιστορία" μονολόγησα, το ζούμε κάθε χρόνο στο κάμπο μας την περίοδο της συλλογής της ελιάς. Από τη μία οι κυνηγοί, από την άλλη οι αγρότες. Οι αγρότες βέβαια, τόσοι ήταν και τόσοι έμειναν (για να μη πω λιγόστεψαν). Οι κυνηγοί όμως αυξήθηκαν με ραγδαίους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια. Οι ντόπιοι στην αρχή, μετά οι φίλοι τους από σχεδόν όλο το νομό μας και στο τέλος οι μακρινοί εισαγόμενοι Αργίτες, Αθηναίοι και λοιποί. Και κάνανε το κάμπο μας τις Κυριακές ιδίως …“Άγρια Δύση”. Μπαμ και μπουμ οι κουμπουριές λοιπόν και τρέχα εσύ αγρότη ή εργάτη σαν το ζαγάρι να ψάχνεις τρύπα να κρυφτείς. Και καλά να πέσεις σε ντόπιο. Μπορείς να πεις «Ρε Στέλιο ψυχικό σου, κάνε πιο πέρα, εδώ μαζεύουμε ελιές». Και ο Στέλιος σαν ντόπιος έχεις περισσότερες πιθανότητες να συμμορφωθεί. Ο ξένος όμως; Ο εγχώριος “Ράμπο” τι θα κάνει; Από τη μια αυτοί (συνήθως τρεις με τέσσερις) με τις καραμπίνες και από την άλλη εσύ με το… λανάρι (άντε στη καλύτερη περίπτωση το κουπεπέ που έχει και ένα μπόι καλύτερο) να κάνεις τι; Να πεις κουβέντα; Η πλειοψηφία από δαύτους σ’ έχει γραμμένο. Απαξιεί να σου μιλήσει καν.

Δε μιλώ για τις καταστροφές σε εναέρια λάστιχα από τις τουφεκιές. Δε μιλώ για πεσμένα συρματοπλέγματα, για ατέλειωτα σκουπιδαριά όπου σταθμεύουν. Δε μιλώ για το πλιάτσικο σε πορτοκάλια κλπ. Υπήρχαν τέτοια κρούσματα και πολλά χρόνια πριν, από λίγους ευτυχώς ντόπιους. Τώρα βέβαια με τόσο συνωστισμό αυτά έγιναν κανόνας. Μιλώ για τον πολύ πιθανό κίνδυνο να υπάρξει σοβαρός, σοβαρότατος τραυματισμός αγρότη από κυνηγό που μπορεί να φτάσει σε μόνιμη αναπηρία και ίσως θάνατο! Έχουμε ακούσει πολλούς να προβληματίζονται με την κατάσταση. Δύναμη έχουμε και είναι οι Αγροτικοί σύλλογοι και βέβαια οι συνεταιρισμοί μας. Ας θέσουμε το ζήτημα στα όργανά τους και ας απαιτήσουμε αποφάσεις γενικών συνελεύσεων. Αν αυτές υπάρξουν οι δύο Δημοτικές Αρχές της περιοχής θέλουν δεν θέλουν θα ακολουθήσουν. Αγώνας με σκοπό την απαγόρευση του κυνηγιού στον κάμπο την περίοδο της συλλογής της ελιάς.
Στις όποιες αντιδράσεις των ντόπιων κυνηγών έχουμε να κάνουμε μια ερώτηση. Με τι ανταλλάσσεται μια τσίχλα ή όποιο άλλο πετούμενο; Με ένα μάτι; Με δύο μάτια; Με ένα σκάγι σφηνωμένο σε σπόνδυλο ή σε εγκέφαλο, με μερική παράλυση ή μ' έναν συμπολίτη μας φυτό; Με τη ίδια τη ζωή του; Με τι τέλος πάντων που θα δικαιολογεί το να μην φτάσουμε στην απαγόρευση;

9 Σχόλια από αναγνώστες:

big είπε...

Τέτοια φάση δεν έχω ζήσει, έχω ακούσει όμως ότι σε τέτοια κουβέντα παραλίγο να ρθούνε στα χέρια κυνηγός με έναν που φόρτωνε ελιές. Του έλεγε ότι τα σκάγια για πουλιά δεν πάνε μακριά για να φοβάται.

giorikas είπε...

Μπαμ και μπουμ οι κουμπουριές
βαράνε βόλια στις ελιές

τον αγρότη πάρ’ τον κάτω
στα λιοπάνια ξαπλωμένο

στην Αθήνα μάνι-μάνι
τονε στέλνουν λαβομένο

τα κουμπούρια τους γεμάτα
μπουμπουνάν π’ αναθέματα

anakatosouras είπε...

Μη το μαρτυράς ρε big. Το ότι τα σκάγια από τις καραμπίνες είναι ακίνδυνα δεν το ξέρανε όλοι. Γι’ αυτό και τα κορόιδα στις τράπεζες σηκώνουν ακόμη τα χέρια στους ληστές. Τώρα που το μαρτύρησες όποιος πάει για ληστεία με καραμπίνα θα τον τσουβαλιάζουνε στο ξύλο με τις μυγοσκοτώστρες!
Απορώ τι καθότανε και τον άκουγε και δεν του πέταγε κανα τσουβάλι ελιές στο κεφάλι. Δεν …χτενιζόμαστε λέω γω!

super mike είπε...

Τι φταίμε εμείς οι κυνηγοί (έστω και λίγο παράνομοι λόγο ηλικίας χι χι) αν μερικοί βαράνε όπου τους έρθει. Οι περισσότεροι προσέχουν. Παντού δεν υπάρχουνε χαζοί; Όσο για σένα Anakatosoura που πάλι μας τη λες μη σε πετύχω και κρατάω το φλομπερ. Όποιος σε κοιτάει θα βλέπει απέναντι. Μου την είπες και για το μηχανάκι και στα φυλάω.

roxani είπε...

Σιγά τα βόλια σύντεκνοι!
Όξω απ’ τη φαμίλια. (μην αλληλοσκοτωθούμε κιόλας)

Φασίστας είπε...

Πάντως τους κυνηγούς τους κατηγορούν για πολλά,δεν έχω ακούσει κανέναν να αναφέρεται στο γεγονός ότι συμφωνα με ερυνες που έχουν γίνει τις περιόδους που οι κυνηγοί βρίσκονται σατ βουνά και ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο οι φωτιές στα δάση ειώνονατι δραστικά!!!Και δεν είμαι και κυνηγός.Ορισμένοι μάλιστα έχουν γίνει μάστιγα για τους αγρότες και τα χωράφια τους,όπως σε ολους τους τομείς έτσι και σε αυτόν υπάρχουν οι καλοί και οικακοί.

ritas είπε...

Μόνο λίγα λόγια.
Το ξανάδα γραμμένο και του γύρισα τη πλάτη αγνοώντας το. Το ξαναβλέπω και τώρα και αναλογιζόμενη τον πόνο που έχει προκαλέσει και μόνο που διαβάζω «φασίστας» με ενοχλεί, (δικαιωμά μου). Εσύ μπορείς να χρησιμοποιείς ότι ψευδώνυμο θέλεις (δικαιωμά σου) ακόμη και αν επιπόλαια αδικείς τον εαυτό σου αγνοώντας τι σημαίνει αυτό που γράφεις (ξανά δικαιωμά σου). Έχεις σκεφτεί να χρησιμοποιήσεις κάτι διαφορετικό για να νιώθουν και κάποιοι άλλοι άνετα και να σε διαβάζουν; Ότι και να αποφασίσεις πάλι δικαιωμά σου!

Φασίστας είπε...

Και μόνο που ασχολείσαι με το ψευδωνωνυμό μου και αφιερώνεις ολοκληρη παράγραφο φίλε ΔΗΜΟΚΡΑΤΗ ΡΙΤΑ χωρίς κα να σχολιαζεις τα γραφόμεά μου,μου αρκεί για να μην σου απαντήσω.Αν σε ενοχλει ξυδάκι απο την παρο αν δεν σε ενοχλεί περιμένω σχόλιο για το θέμα!!!Αγωνιστές και προστάτες της δημοκρατίας-οικογενειοκρατίας!!!!

Ανώνυμος είπε...

Να αγιάσει το στόμα σου. Έτσι ντε. Ας τα πει κάποιος. Βουτάνε ένα δίκαννο και κάνουν τους καμπόσους. Να πάνε στα βουνά να βγάζει ο ένας τα μάτια του άλλου όχι στους κάμπους πάνω στο σβέρκο μας. Οι καμπόιδες που κυκλοφοράνε στο χωριό με τα όπλα ζωσμένα λες και έχουμε αντάρτικο. Έτσι λέει ο νόμος; Που είναι η αστυνομία; Το κάθε νιάνιαρο παίρνει όπλο και νομίζει ότι μεγάλωσε ο κώλος του και το βλήτο ο πατέρας καμαρώνει. Με το συνεταιρισμό που λέτε μα τη παναγία είναι καλό. Έχω και στη γειτονιά ένα που δεν έχει φτάσει τα 18 και όλη τη μέρα στην αυλή με το δίκαννο καθάρισμα και λάδωμα. Και τα φυσίγγια του τα έχει ο πατέρας εύκαιρα. Και μαζεύει και τα άλλα πιτσιρίκια και τους το δείχνει. Πέρυσι το πάσχα το έβαζε και βάραγε τουφεκιές και ο μεγάλος καμάρωνε. Τόσο μυαλό έχει. Όταν το βαράει στο μάρμαρο θα ναι αργά. Το κακό θα χει γίνει.