* Ώπα μπάρμπα. Μονόδρομος!

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου. Έναρξη της εφαρμογής των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο κέντρο των Μολάων. Επιτέλους οι πινακίδες κυκλοφορίας και στάθμευσης έβγαλαν τα σκουφάκια τους (παρέμεναν καλυμμένες από την ημέρα τοποθέτησής τους) και αποκαλύφτηκαν! Εδώ ακριβώς ταιριάζει το «που πας ρε Καραμήτρο». Στη προκειμένη περίπτωση ο συμπαθής Καραμήτρος μπορεί να είναι οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μπορεί να είναι η τροχαία, μπορεί να είναι ο Δήμος μας ή όποιος τέλος πάντων προσβλέπει στη τήρηση των πινακίδων. Αλήθεια που πας φίλε Καραμήτρο; Ανάθεμα εάν μπήκαμε στον κόπο οι μισοί χωριανοί ή επισκέπτες να σηκώσουμε λίγο (μα τόσο λίγο) το κεφάλι μας και να δούμε ότι κάτι άλλαξε. Να αναρωτηθούμε έστω. «Γεια σιγά. Κάτι καινούριο μας δείχνει αυτό το κόκκινο στρογγυλό σήμα με την λευκή γραμμή στη μέση. Λες πράγματι να σημαίνει απαγόρευση εισόδου σε μονόδρομο;» Πολλοί λίγοι για να μη πω μετρημένοι στα δάχτυλα.

Στα θετικά της προσπάθειας εφαρμογής;
1. Η ύπαρξη της τροχαίας κάποιες ώρες σε κομβικά σημεία (εκεί που εφαρμόστηκαν οι μεγαλύτερες αλλαγές) με συμβουλευτική διάθεση προς τους οδηγούς.
2. Το ότι ο Δήμος είχε φροντίσει να υπάρχει ένας χριστιανός με γιλέκο κυκλοφορίας, όπου σ’ αυτά τα σημεία αλλά και στα παρμπρίζ των σταθμευμένων οχημάτων διένειμε ένα χάρτη με πληροφοριακό υλικό σχετικό με τις νέες ρυθμίσεις. Προσοχή μιλάμε για τη μία εκ των δύο σελίδων που μοιράζονταν. Αυτή του χάρτη. Τη χρήσιμη. Όχι τη δεύτερη που ήταν για γέλια (θα αναφερθούμε παρακάτω).
3. Η μεγάλη επιτυχία του Δήμου να εξασφαλίσει δύο νέους χώρους στάθμευσης αφού προχώρησε σε ενοικίαση από ιδιώτες κάποιων οικοπέδων κοντά στο κέντρο. Και βέβαια το ότι τους είχε καταστήσει λειτουργικούς από τη πρώτη κιόλας ημέρα της εφαρμογής των νέων ρυθμίσεων.
4. Στα θετικά θα συμπεριλάβουμε και όλους αυτούς που από την έναρξη της προσπάθειας συμμορφώθηκαν. Είναι δυστυχώς τόσο λίγοι που θα έπρεπε να αποτελούν παράδειγμα με ονοματεπώνυμο για όλους εμάς τους υπόλοιπους.

Στα αρνητικά.
1. Πρώτο και καλύτερο η δεύτερη (υποτίθεται) ενημερωτική σελίδα. Δε θα την ξεψειρίσουμε. Θα σταθούμε σε δυο σημεία. Σου λένε οι συντάκτες της: Αρχίζουμε από σήμερα να αλλάξουμε κυκλοφοριακά τις συνήθειες των χωριανών. Κάτσε να αποποιηθούμε κάποιες από τις ευθύνες που θα μας αποδώσουν γιατί τους χαλάσαμε τη ζαχαρένια. Και αναλώνονται σε περιττό και ατέρμονο μπλα – μπλα ότι η κυκλοφοριακή μελέτη ανατέθηκε στη κυρία τάδε που αυτή εν ολίγης αποφάσισε και όχι εμείς γι’ αυτό μη βαράτε που σας ανακατεύουμε και μπλα- μπλα κλπ. Και συνεχίζουν αναφέροντας ότι το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να υπάρχει μια περίοδος έως τις 10 Φεβρουαρίου ελαστικότητας της εφαρμογής άκουσων – άκουσων οι επικίνδυνοι τι γράφουν. Και το αναφέρουν έτσι γενικά και αόριστα. Να στόχευαν την ελαστικότητα στο παράνομο παρκάρισμα το καταλαβαίνω (άσε που αυτά τα πράγματα τα εφαρμόζεις, αλλά δεν τα λες ούτε τα γράφεις). Εδώ δηλώνεται γραπτώς μια επικίνδυνη έννοια που αιωρείται πάνω από το όλο εγχείρημα. Δηλαδή θα είστε ελαστικοί αν κάποιος κινείται αντίθετα στους μονόδρομους; Θα επιληφθείτε οικονομικά μιας σύγκρουσης όταν ο ένας κατεβαίνει νόμιμα και ο άλλος ανεβαίνει παράνομα; Και βέβαια όχι. Γιατί και να το θέλατε υπάρχει Κ.Ο.Κ. Θα κληθεί λοιπόν ο φταίχτης σύμφωνα με τα σήματα να πληρώσει γιατί κανένας δεν συνυπολογίζει τις όποιες ελαστικότητες δίνει ο Δήμος αναρμοδίως. Καλά βρε αθεόφοβοι. Δεν σκεφτήκατε ότι εάν τρακάρει κάποιος και φταίει μπορεί να προσκομίσει αυτό το χαρτί του Δήμου σε ένα δικαστήριο και να σας αναγνωριστεί συνυπευθυνότητα; Εδώ απαγορεύεται η παραβίαση σήματος από ασθενοφόρα, οχήματα πυροσβεστικής και τροχαίας και έρχεται το Δημοτικό Συμβούλιο (αν αληθεύουν όλα όσα αναφέρετε) και δηλώνει συμπεριφορά ελαστικότητας για κάποιες ημέρες.
Είχαμε όλη τη διάθεση να προσπεράσουμε τα όποια αρνητικά μπροστά στην έναρξη (επιτέλους) των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων αλλά αυτό καταντά επικίνδυνο. Ήμαστε αυτήκοοι μάρτυρες του παρακάτω διαλόγου μεταξύ δύο γυναικών. Ενώ μας ακολουθούν (όλοι πεζοί) συναντώντε δίπλα μας δύο αυτοκίνητα σε μονόδρομο με αντίθετη κατεύθυνση. Ακούω τη μία να ρωτά την άλλη: «Τελικά αυτή η ανηφόρα τι έγινε, μονόδρομος για πάνω ή για κάτω;». Για να πάρει την απάντηση: «Τώρα τίποτα. Από τις 11 Φεβρουαρίου και μετά» !!! Τα βλέπετε λοιπόν γιατί ΔΕΝ έχουμε το δικαίωμα να γράφουμε ελαφρά τη καρδία τίποτα; Τα βλέπετε ότι παραπληροφορείτε; Ελπίζω βέβαια καμιά από τις δύο να μην είναι οδηγός. Το περιστατικό είναι πέρα για πέρα ΑΛΗΘΙΝΟ.
2. Η εμμονή κάποιων αφού την πρώτη ημέρα διαπίστωσαν ατιμωρησία, να συνεχίσουν να παρκάρουν με τσαμπουκά προς τους υπόλοιπους όπου βρουν. Εδώ θα μου πείτε κινούμαστε περιχαρείς αντίθετα στους μονόδρομους, το παρκάρισμα σε μάρανε; Ναι μας μάρανε γιατί όοοοοτι και αν πουν, όοοοοτι και αν υποσχεθούν μας κοροϊδεύουν σχετικά με την απαγόρευση του παρκαρίσματος στη πλατεία. Τα σήματα το δηλώνουν. Απαγορεύεται η στάθμευση στο μισό κομμάτι και η στάση και η στάθμευση στο υπόλοιπο μισό. Ελάτε να τα ξαναπούμε σε 2-3 μήνες. Θα έχει άτυπα καθιερωθεί το παρκάρισμα μέσα στη πλατεία, πάνω στις στροφές, πάνω στα κεφάλια μας, πάνω στα παιδιά μας! Η μελέτη στην προηγούμενη μορφή της το ήλεγχε αυτό. Είχε προστατευμένες γωνίες και μεγαλύτερα πεζοδρόμια. Άφηνε και σε 2-3 σημεία το δικαίωμα να σταθμεύσει κάποιος για τροφοδοσία των επιχειρήσεων. Από τη στιγμή που η νέα Δημοτική Αρχή τα ξήλωσε όλα, η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη. Δύο αστυνομικούς να έχουν σε 24ωρη βάση δεν θα προλαβαίνουν. Μην τους υποτιμάτε. Δεν είναι βλάκες. Επίτηδες το δρομολόγησαν (αν όχι όλοι, τουλάχιστον αυτοί που κινούν τα νήματα) για να παραδώσουν τη πλατεία στα αυτοκίνητα. Όλα τα άλλα είναι υποκρισία. Μακάρι να βγούμε ψεύτες και να κερδίσει το χωριό και η καθημερινότητά μας. Πολύ φοβάμαι ότι σε 2-3 μήνες όπως προείπαμε θα δικαιωθούμε αφού θα εγκαταλειφθούν όλα στο έλεός τους και ηθελημένα! Είμαστε τόσο σίγουροι που βγαίνουμε μπροστά παίρνοντας θέση από τώρα και εκθέτοντας την όποια αξιοπιστία μας στην κρίση σας. Τι άλλο να κάνουμε;
Εν ολίγοις, όταν θέλω να κρατήσω τις μύγες έξω από το σπίτι βάζω κρησάρα και κρατώ τις πόρτες όσο γίνεται κλειστές. Δεν τα αφήνω όλα ορθάνοιχτα και για να ρίξω και στάχτη στα μάτια τώρα στην αρχή κάνω και τον καμπόσο ανεμίζοντας τις μυγοσκοτώστρες.
3. Η άρνησή μας ως πολίτες να αλλάξουμε συνήθειες και να προσαρμοστούμε.Το γενικότερο μπάχαλο επιδείνωσε το ότι άλλαξαν (και καλά έκαναν αφού έτσι έπρεπε) οι μονοδρομήσεις σε σχέση με το παρελθόν. Οι άνοδοι έγιναν κάθοδοι και αντίστοιχα. Δηλαδή οι ανηφόρες, κατηφόρες, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να ισχύει το καθεστώς της ανηφοροκατηφόρας. Κοινώς όπως βολεύεστε. Ο σοφός λαός κάτι λέει για το χούι που δε κόβετε με τίποτα. Έτσι κι ακόμη χειρότερα εμείς. Έχουμε συνηθίσει στη τάδε διασταύρωση να ανεβαίνουμε; …Βρε θα ανεβούμε ο κόσμος να χαλάσει και ας μας κοπανάει η τροχαία, ο Δήμος ή ο ίδιος ο Θεός το απαγορευτικό στο κεφάλι. Υπερβάλουμε; Για διαβάστε :
…Οδηγώ μπροστά στην εκκλησιά με σκοπό να φύγω από την πλατεία στην πρώτη ευκαιρία που θα μου δοθεί δεξιά. Πλησιάζοντας τη διασταύρωση πριν το κουρείο έρχεται φουριόζος αντίθετα στο μονόδρομο από το Ειρηνοδικείο ένας μεγάλης ηλικίας με αγροτικό.
- Ώπα μπάρμπα (φωνάζει ο πιτσιρικάς που προηγείται με παπάκι). Μονόδρομος!
Η μέρα καλή και τα παράθυρα στο αυτοκίνητο ανοιχτά. Το παίρνει χαμπάρι ο οδηγός και κοιτά τον πιτσιρικά που έχει φτάσει δίπλα στο τζάμι.
- Απαγορεύεται μπάρμπα από δω! Γύρνα πίσω. Μονόδρομος!
Μοιάζει να προσπαθεί να καταλάβει. Γυρνά δεξιά και του λένε οι δυο χωριανοί στο πεζοδρόμιο.
-Έρχεσαι λάθος. Είναι μονόδρομος.
- Δεν πάει; (ρωτά με αφέλεια δείχνοντας μπροστά του, δηλαδή καταπάνω μου).
- Όχι, απαγορεύεται.
Και χωρίς να το σκεφτεί στρίβει το τιμόνι αριστερά και αρχίζει να κατεβαίνει πάλι αντίθετα, σε άλλο αυτή τη φορά μονόδρομο που άλλαξε φορά με τις νέες ρυθμίσεις.
- Ώπα μπάρμπα. Μονόδρομος! (φώναξε τώρα με τη σειρά του ο ένας από τους δύο στο πεζοδρόμιο και γελάσαμε με τη ψυχή μας βλέποντας τον να επιταχύνει αμέριμνος).
Δε μας έφτανε το γέλιο, σταμάτησα και να τα πούμε. Την κουβεντούλα μας διακόπτει ανυπόμονο κορνάρισμα πίσω μου, που μου υπενθυμίζει ότι διαπράττω μία από τις πιο κακές συνήθειες των Ελλήνων οδηγών. Χωρίς να το σκεφτώ και ακολουθώντας τη δύναμη της συνήθειας κόβω και εγώ το τιμόνι δεξιά μου και …ξεχύνομαι στη κατηφόρα αντίθετα στο μονόδρομο.

Η δυνατή φωνή του κολλητού μου με ξυπνά…
- Ώπα μπάρμπααααα. Μονόδρομοοοοοος!

36 Σχόλια από αναγνώστες:

big είπε...

Ότι και να πούμε μας έκοψαν τα πόδια με τα σήματα. Όποιος έρχεται από σπανέικα τον έστειλαν. Έχω περιέργεια να δω τι θα γίνει στο τέλος. Οι προηγούμενοι με τα στενά δρομάκια ήταν καλύτεροι; Όχι ντε

Ανώνυμος είπε...

Κάτι άκουσα και για δημοτική αστυνομία... Αληθεύει αυτό? Εχω την εντύπωση πως η αστυνομία θα μπορούσε να κάνει τη δουλειά της μια χαρά. Άλλωστε δεν μιλάμε για το κέντρο της Αθήνας...


Χρήστος Θεοδωρακάκος

kostikas είπε...

Όταν τοποθετήθηκαν οι πινακίδες είχες πει ότι θα ζητήσεις συγνώμη όταν αποκαλυφθούν για τα αίσχη που έγραψες πριν από καιρό, ότι δηλαδή θα επιτραπεί το παρκάρισμα στην πλατεία για να εξυπηρετηθούν αυτοί που στήριξαν προεκλογικά το δήμαρχο, αλήθεια το 72% των Μολαιτών που τον στήριξαν στην πλατεία μένουν;;ούτε η Ομόνοια να ήταν. Τώρα που αποκαλύφθηκαν και απαγορεύουν το παρκάρισμα θες πίστωση 3-4 μήνες για να αποδειχθεί το αληθές της βλακείας σου. Μην ανησυχείς δεν χρειάζεται να πληρώσεις, τζάμπα είναι. Σ Υ Γ Ν Ω Μ Η, μια λεξούλα μόνο, ψέλισέ τη σιγά-σιγά και μάθε να τη χρησιμοποιείς όταν κατηγορείς κάποιον χωρίς να έχεις δίκιο. Καλό θα σου κάνει δεν θα πάθεις τίποτα.

Ανώνυμος είπε...

Ισχυρίζεσαι ότι Η μελέτη Είχε προστατευμένες γωνίες και μεγαλύτερα πεζοδρόμια. Άφηνε και σε 2-3 σημεία το δικαίωμα να σταθμεύσει κάποιος για τροφοδοσία των επιχειρήσεων,προφανώς ζεις σε 'αλλο μέρος γιατί δεν εξηγείται διαφορετικά ότι υπάρχει άνθρωπος που να πιστεύει ακόμα την βιωσιμώτητα της προηγούμενης "μπαχαλοποιημένης "κατάστασης με αδικαιολόγητα μεγάλα πεζοδρόμια με εξωραισμό των Ι.Χ απο το κέντρο των Μολάων χωρίς παράλληλο δρόμο χωρίς Μεσα μαζικής μεταφοράς καιμε πρωτοφανές-βλακώδες στένεμα του δρόμου,χωρίς καμία μα καμια πρόβλεψη για το τελικό αποτέλεσμα...Προφανώς κάποιοι κύριοι της προηγούμενης δημοτικής αρχής νόμιζαν ότι "κυβερνούν"στο Λονδίνο...οι άξεστοι...ούτε το γεφύρι της Απιδιάς δεν
'εχουν περάσει...Και το απέδειξαν περίτρανα με τις φασιστικού τύπου πρακτικές τους στο συγκεκριμένο ζήτημα,μιας και δεν έλαβαν υπ'οψην ούτε τον εμπορικό σύλλογο της πόλης...Αυτα προς το παρόν

Ανώνυμος είπε...

Έτυχε τα χριστούγεννα να βρίσκομαι στο Άμστερνταμ και μου έκαναν εντύπωση τα εξής:

Πρώτον, τα αμέτρητα ποδήλατα που κυκλοφορούν και παράλληλα ο σεβασμός των οδηγών προς τους ποδηλάτες.

Δέυτερον, τα τέλεια μέσα μαζικής μεταφοράς.

Τρίτον, το οτι σε μια πόλη σχεδόν ενάμιση εκατομυρίου κατοίκων, τα αυτοκίνητα ήταν ελάχιστα στο κέντρο.

Καλό θα ήταν η νοοτροπία του "οτιδήποτε και αν κάνω παίρνω το αμάξι μαζί" να σταματήσει. Δεν καταλαβαίνω τον όρο "αδικαιολόγητα μεγάλα πεζοδρόμια". Μήπως δε θα έπρεπε να υπάρχουν καθόλου πεζοδρόμια για να διευκολύνουμε τους οδηγούς?

Χ.Θ.

Ανώνυμος είπε...

Βρε παιδιά τις λέξεις "καλή θέληση" τις γνωρίζουμε όλοι. Αν είμαστε υποτίθεται συνειδητιποιημένοι άνθρωποι τα σήματα αυτά θα μας γίνουν μία απλή συνήθεια. Υπομονή και επιμονή. Θα μπορούσε επιτέλους ο καθένας μας να ενήμερώσει με απλά λογάκια τις αλλαγές των δρόμων και ας μην γελάμε με κάθε λάθος του αλλουνού.Σίγουρα οι πρώτες μέρες είναι δύσκολες αλλά θα τα καταφέρουμε! Για το δικό μας καλό. Για να μην θρηνήσουμε θύματα ανθρώπινα και υλικά.Α!Και ας χρησιμοποιήσουμε τα νέα παρκινγκ που ουσιαστηκά είναι μόνο ένα γιατί τα άλλα υπήρχαν!!!Ποιός έβαζε όμως το τουτούνι του εκεί;;;;;;;;;;ΚΑΝΕΙΣ!

Ανώνυμος είπε...

Ο φίλος μιλάει για το αμστερνταμ να μου επιτρέψει αλλά η τοποθέτηση του είναι άτοπη...μιλάμε για την πρωτεύουσα της ολλανδίας και όχι για τους μολάους με τους μηδενικούς χώρους...Ο φίλος Χ.Θ απο ότι θυμάμαι δεν μένει στους μολάους επομένως δεν ζούσε-ζεί το καθημερινό μπάχαλο που επικρατούσε με τα μεγάλα πεζοδρόμια που ευαγγελίζεται και το γεγονός ότι οι χώροι που είχαν δημιούργηθεί για την τροφοδοσία των μαγαζιών μόνο χώροι εφοδιασμού δεν ήταν.δεν αμφισβητώ το ενδιαφέρον σου αλλά ας μην εμμένουμε σε μοντέλα που δεν είναι βιώσιμα σεμια επρχιακή πόλη όπως η δική μας με τις μηδενικές υποδομές και την ανύπαρκτη παιδεία σε οδηγικό επίπεδο.Το αμστερνταμ φίλε μου όπως και η περισσότερες πόλεις τις ευρώπης έχουν προβλέψει για αυτά έχουν τις υποδομές να υποστηρίξουν αποφάσεις με κόστος πολιτικό...Μην νομίζουμε ΄ότι ξαφνικά γίναμε Παρίσι ή Μιλάνο επειδή ξαφνικά...πλακοστρώσαμε με πλάκες Αλβανίας αρχικά έναν δρόμο.Και προς θεού μην μου πείς και εμείς μπορούμε να γίνουμε σαν και αυτούς...εδω μια μακρυνάρα και έναν περιφερειακό της σπάρτης κατασκευάζουν που έπρεπε να έχουμε εδω και χρόνια και βλέπεις τι γίνεται...παρόλλα αυτά προχωράνε τα έργα.

Ανώνυμος είπε...

Τι να πώ, ίσως όντως να ήταν άτοπη η αναφορά στο Άμστερνταμ. Άλλη νοοτροπία, άλλη κουλτούρα και γενικά εντελώς διαφορετικός τρόπος ζωής. Δε φταίνε βέβαια οι κάτοικοι των Μολάων μιας και στην Ελλάδα περάσαμε ουκ ολίγα (κατοχή, πολέμους, εμφύλιο, χούντα) τα οποία μάς κράτησαν πίσω απο σε σχέση με τις άλλες χωρες.

Γιατί όμως να μην μπορούμε να γίνουμε σαν αυτούς? Προσωπικά πιστεύω οτι αυτό που χρειάζεται είναι να έχει κανείς όραμα οτι θα γίνει. Να είναι αισιόδοξος και αποφασισμένος να παλέψει. Μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά οχι ακατόρθωτο.

Τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Αρκεί να γίνονται οι σωστές επιλογές και να μην αναλωνόμαστε σε περιττά πράγματα.

Ελπίζω οι επιλογές που έγιναν για τα συγκεκριμένα έργα στους Μολάους να ήταν οι σωστές. Άλλωστε αυτό θα φανεί στην πορεία.


Αλήθεια, το κλειστό σε ποιά φάση βρίσκεται?


Χ.Θεοδωρακάκος

Ανώνυμος είπε...

Ενημερώθηκα με e-mail από την αρχή της ύπαρξης αυτής της σελίδας διαβάζοντας ότι είχε γραφτεί τότε. Την επισκέφτηκα ξανά ενώ είχαν περάσει λίγοι μήνες και μετά από προτροπή γνωστού για να διαβάσω κάτι συγκεκριμένο. Από τότε την παρακολουθώ που και που και διαβάζω τα θέματα και σπάνια τα σχόλια. Θεωρώ ότι ο κάθε ένας έχει τις απόψεις του αλλά δεν θεώρησα ότι θα προσφέρω τίποτα με το να καταθέσω τις δικές μου. Γιατί να γράψω σχόλιο; Δεν έχω μόνο εγώ αυτή την άποψη, ξέρω που το λέω. Άσε που με ενοχλεί και η φλυαρία. Δέχομαι όμως ότι για τα θέματα που γράφονται εδώ όλοι σχεδόν μπορεί να έχουν γνώμη και να την εκφράζουν.
Από τη πρώτη στιγμή όμως μια άποψη με βρήκε σύμφωνο και ένιωσα την ανάγκη να τη στηρίξω τώρα γράφοντας το πρώτο μου και μάλλον μοναδικό σχόλιο.
Είναι μια άποψη σχετικά με τη πλατεία και γίνομαι πιο σαφής. Έχω μικρό παιδί και πριν από καιρό χρησιμοποιούσαμε οικογενειακός πολύ το καρότσι. Με την κατάσταση που είναι διαμορφωμένα τα πεζοδρόμια, (από τους πριν από τους μετά αδιαφορώ) όχι μόνο δεν περνά καρότσι αλλά πρέπει να κρατάς ισορροπία. Μια να κοιτάς κάτω για τις γούβες που έχουν αφήσει για τα δέντρα με τα απαράδεκτα μάρμαρα να εξέχουν σε τόσο μικρό χώρο γύρω - γύρω και μια μπροστά για τα φωτιστικά και όλα αυτά πάνω σε 1,5 μέτρο πεζοδρόμιο. Για μένα απαράδεκτο. Έχω πει επανειλημμένα στους γνωστούς μου ότι θεωρώ εγκληματικό το ότι διαλύθηκε το μεγάλο πεζοδρόμιο από το σούπερ μάρκετ του Σταμαδιάνου. Έπρεπε να συνεχίσει μεγάλο και πλατύ μπροστά από την Εθνική και το Δημαρχείο και να καταλήξει στη πλατεία και όχι να παραδοθεί ο χώρος στα αυτοκίνητα. Στη συνέχεια εκεί έπρεπε να υπάρχει ένα μεγαλύτερο από το σημερινό τουλάχιστον 3 μέτρα πλάτος το οποίο με τις όποιες αυξομειώσεις (αλλά πάντα σεβαστού μεγέθους) να έφτανε έως το Ειρηνοδικείο. Αυτό για μένα είναι σεβασμός στο πεζό και αυτόματη αναβάθμιση του κέντρου αφού θα γίνονταν περισσότερο ανθρωποκεντρικό. Θεωρώ εγωιστική την άποψη να σταθμεύουν αυτοκίνητα. Όποιος θέλει να το έχει μαζί του ας το βάλει στη τσέπη του. Το κέντρο έχει ανάγκη από πεζούς που θα πίνουν άνετα το καφέ τους, που θα ψωνίζουν, που θα κάνουν τη βόλτα τους, που θα κάθονται στα παγκάκια, από μικρά παιδιά που θα το ζωντανεύουν με τις φωνές τους. Αυτή η πρακτική υπάρχει και εφαρμόζεται κατά κόρον στην Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες. Όλοι δίνουν προτεραιότητα στον πεζό. Την έζησα σε όλο της το μεγαλείο σε πρόσφατο ταξίδι μου στην Ιταλία. Από τη μεγαλύτερη πόλη έως το πιο μικρό χωριό. Άσε που εκεί σέβονται και τον πεζό που περπατά ενώ εδώ του χιμάμε οι περισσότεροι κρατώντας το τιμόνι. Όμορφα τα πλακόστρωτα, πολύ όμορφα τα φωτιστικά αλλά στο θέμα των πεζοδρομίων, όπως είπα και στον εμπνευστή μιας επιστολής για την πλατεία που είχε κυκλοφορήσει παλιότερα με υπογραφές και ανέφερε ότι οι δρόμοι μεγαλώνουν και δεν μικραίνουν, «διαφωνώ κάθετα με αυτή την άποψη σας και πρέπει ίσως να περιμένουμε κάποια στιγμή να έρθουν στα πράγματα κάποιοι νεότεροι που θα έχουν παραστάσεις από άλλες πιο προηγμένες στο θέμα του σεβασμού των πολιτών κοινωνίες για να αναδιαμορφώσουν τα πράγματα προς το συμφέρον του ανθρώπου και όχι της μηχανής». Τελειώνοντας ασπάζομαι εν μέρει την άποψη ότι κανείς δεν θα σέβεται τις πινακίδες αφού δεν θα υπάρχει τιμωρία για τον απλούστατο λόγω του σιγά μη κάτσει το αστυνομικό τμήμα να σου διαθέτει αστυνομικό καθημερινά εφόρου ζωής, για να κόβει κλήσεις στους παραβάτες. Μόνο δημοτική αστυνομία κάνει αυτές τις δουλείες. Ξέρετε όμως να υπάρχουν τα φράγκα για την πρόσληψη έστω 2 ατόμων; Άσε τη χαρτούρα που χρειάζεται να προηγηθεί για τη σύσταση τέτοιου ιδιότυπου σώματος. Και μέχρι τότε κλαύτα. Θα συμφωνήσω ότι με τη προηγούμενη διαμόρφωση της πλατείας είχες 6 θέσεις να επιθεωρήσεις, τώρα πάρε το αβγό και κούρευτο για το παρκάρισμα. Και η προηγούμενη όμως διαμόρφωση θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να είναι πιο τολμηρή στο μέγεθος των πεζοδρομίων. Φίλος, μου επεσήμανε. Πήγαινε μπροστά στη ράμπα των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Υπάρχει ράμπα από την πλατεία στο πεζοδρόμιο. Από το δρόμο στο πεζοδρόμιο όμως δεν υπάρχει. Η μόνη που υπάρχει τέτοια είναι μπροστά στο εμπορικό του Παντελή. Όταν ανέβει όμως ο ανάπηρος με το καροτσάκι πάνω εγκλωβίζεται. Μπροστά σκαλιά, δεξιά και αριστερά γούβες με μάρμαρα για τα δέντρα που δεν αφήνουν περιθώριο να περάσει. Όντος έχει δίκιο. Πιστεύω όμως ότι αυτά με καλή διάθεση διορθώνονται. Τα άλλα όμως όχι, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Τελειώνοντας και κάτι άλλο πολύ σημαντικό. Χάρηκα που άκουσα ότι θα επιτρέψουν τις καρέκλες από τα μαγαζιά έως εκεί που φτάνουν οι πέργκολες και δεν θα αφήσουν να καταλάβουν όλη τη πλατεία. Αφού πεζοδρόμιο δεν υπάρχει τουλάχιστον πρέπει να σταματήσει αυτή η κακιά συνήθεια να μπορείς να περνάς το καρότσι από τη μια άκρη στην άλλη μόνο ψηλά στα χέρια. Μακάρι να είχαμε τόσο κόσμο που να μη ξέραμε που να τον βάλουμε.
Αυτές είναι οι απόψεις μου. Σεβαστές οι διαφορετικές. Συγνώμη για το μεγάλο σχόλιο, εκμεταλλεύτηκα τις ώρες της άδειας μου. Άλλωστε όπως είπα είναι το πρώτο και μάλλον και το τελευταίο.

Χαιρετώ. Λεωνίδας Ζ.

ο παλιός "Επώνυμος" είπε...

Κατ'αρχήν -αν και σπανίως- συμφωνώ με τον προλαλήσαντα ΖΛ όπως και με το ΧΘ.
ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΙ: Δε με βολεύει η αλλαγή η αλλαγή της κατεύθυνσης στο σπίτι μου ...αλλά τι θα κάνουμε τώρα; Να κάνουμε το χατίρι στο κάθε σπίτι; Όχι βέβαια, το βουλώνω λοιπόν και συμβιβάζομαι.
ΠΕΖΟΙ: Η νέα δημοτική αρχή πιστεύω, ουσιαστικά μας είπε σε ξενοχωρίτες και ντόπιους "ουστ από δω! Για μαζευτείτε σιγά σιγά στη νέα πλατεία με τα μεγάλα πεζοδρόμια, στο γυμνάσιο!..." Αυτό θα το δούμε πολύ σύντομα, σε 1-2 χρόνια πιστεύω, όταν οι ίδιοι θα ξαναμεγαλώνουν τα πεζοδρόμια.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: Έχω παρατηρήσει πως την άποψη του "μικραίνω το πεζοδρόμιο" την έχουν ΚΥΡΙΩΣ άνθρωποι που δεν ευτύχησαν στη ζωή τους να πάνε ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Παρατηρήστε το κι εσείς. Είναι αυτοί που ετοιμάζονται τώρα να μου γράψουν "σιγά ρε κοσμογυρισμένε!"
ΛΥΠΑΜΑΙ ΟΜΩΣ: Μόνο γι'αυτούς που έχουν την ίδια άποψη ενώ είναι γονείς μικρών παιδιών ή μέλη οικογένειας ατόμου με κινητικά προβλήματα.
Αυτά. Εύχομαι να μη σας έλειψα.
ΧΖ

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα είναι να κερδάει μολαικάρα
παιδια και όλοι οι άλλοι να πάνε να...Διπλό μεσα στο ζαβλανι ρεεεεεεεεεεεεεεεεε

http://molaoi.blogspot.com είπε...

Φίλε kostika το ειρωνικό σου σχόλιο είναι εκεί 4 ημέρες και έως τώρα αναπάντητο. Το βλέπαμε και μου έλεγε ο φίλος: «Παράτα τον, μην ασχολείσε, λες να μη καταλαβαίνει; Αφού ξύνεται να στη πει ότι και να απαντήσεις. Θα του δώσεις αφορμή να ξαναγράψει; Κάτι θα ξανασκαρφιστεί και θα αρχίσει να λέει.» Και του απαντούσα εγώ. «Εντάξει εσύ είσαι υπεύθυνος αλλά εγώ έγραψα το σχόλιο για την πλατεία. Το βλέπει και ο κόσμος εδώ μέσα και νομίζει ότι άλλα γράφουμε τη μια και άλλα την άλλη. Μας συλλαβίζει κιόλα και το συγνώμη». Με ξανακοίταξε και μου είπε: «μη τσιμπάς! γράψαμε εμείς ότι τους καινούργιους τους ψήφησε μόνο η πλατεία; Όχι! Ίσα – ίσα στο πρώτο θέμα μας στις 8 Μαρτίου αναρωτιόμαστε στην επικεφαλίδα: Σε ποιους ανήκει η πλατεία …μας ; Σε τέσσερους – πέντε; Θέλοντας να τους ξυπνήσουμε να μη γράψουν όλο το χωριό για να εξυπηρετήσουν αυτούς τους λίγους. Γράψαμε εμείς ότι εάν οι πινακίδες είναι απαγορευτικές θα τελειώσει το θέμα παρκάρισμα; Πάλι όχι! Ίσα – ίσα γράψαμε στις 2 Ιανουαρίου σε απάντηση στον ‘Αλαβάνο’ ότι «Τώρα για το παρκάρισμα υπομονή όταν γίνει η αποκάλυψη των σημάτων και όταν εφαρμοστούν οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα κριθούμε όλοι. Εμείς εδώ δεν φοβόμαστε το συγνώμη. Ελπίζουμε όχι και εσύ. Εκ του αποτελέσματος…» πότε αυτό; Μα φυσικά στις 2 Ιανουαρίου. Εφόσον είχαν ήδη τοποθετηθεί οι πινακίδες και όλο το χωριό γνώριζε τι απεικόνιζαν τα σήματα. Τα πρώτα 2 εικοσιτετράωρα ήταν απλά τοποθετημένα, όχι σκεπασμένα. Μετά τα σκέπασαν γιατί έφτασαν στο σημείο να υπάρχουν και νέα και παλιά και να υπάρχει μονόδρομος που απαγορευόταν η είσοδος και από τις 2 πλευρές. Αφού λοιπόν τα ξέραμε λες να εννοούσαμε την ώρα που θα αποκαλυφθούν; Και βέβαια όχι Τι δηλαδή υπήρχε η πιθανότητα να αλλάξουν ενώ ήταν σκεπασμένα; Εμείς και το εννοούσαμε και το γράφαμε «Εκ του αποτελέσματος…» γιατί και τότε και σήμερα πιστεύουμε ότι θα τα γράψουν κανονικά.»
Και τι δεν έχουμε δει αυτές τις πρώτες μέρες. Ο ένας κάνει αναστροφή επί τόπου στη πλατεία και τραβά όπου του έρθει. Για το παρκάρισμα τι να πρωτοπούμε. Όλοι μέσα. Είδατε καμιά πινακίδα να διώχνει από μόνη της τους παραβάτες; Για ρίξετε μια ματιά στη νησίδα του Νοσοκομείου τόσα χρόνια.
Κάποιός ράφτης έφτιαξε ένα σκουφί σε έναν πελάτη του. Αυτός το τράβαγε από δω, το τράβαγε από κει για να μεγαλώσει και να το κάνει κοστούμι. Κάποια στιγμή πέρασε τα χέρια του και το λαιμό από μια τρύπα που έκανε στο σκουφί και γυρνώντας στον ράφτη του παραπονιότανε ότι το κουστούμι που του έφτιαξε του είναι στενό.
Μπορείς να τραβήξεις όσο θέλεις το σκουφί. Να το κάνεις κατά φαντασία κοστούμι κάλτσες ή βατραχοπέδιλα. Πρόσεξε όμως, μόνο κατά φαντασία. Όπως ξεχειλώνεις και τα γραφόμενα μας προσπαθώντας να δώσεις το σχήμα που σε βολεύει. Κάνε ότι θέλεις. Έλα όμως που η Ελληνική γλώσσα εκθέτει η ρουφιάνα…

ds57 είπε...

Το μεγαλύτερο πρόβλημα της περιοχής μας αυτή την περιόδο πάει να εξελιχθεί το σύγχρονο γεφύρι της ΑΡΤΑΣ (ΑΠΙΔΙΑΣ).
Ενα έργο που δεν θα λύση κανένα πρόβλημα (αμφιβόλου σκοπιμότητος) ταλαιπωρεί μήνες τώρα μια ολόκληρη περιοχή.
Θα βάλει επιτέλους κάποιος τέλος σαυτή την αυθεραισία.

Ανώνυμος είπε...

Ο φίλος μάλλον ζει σε δικό του κόσμο.Ποιο έργο δεν εξηπηρετεί κανέναν αυτό τις Μακρυνάρας που είχε να συντηρηθεί απο την περίοδο Της Επταετίας.ΠΟυ κάποιοι το είχαν στο Αρχείο.Που θα μειώσει την αποσταση απο την Σκάλα και σε συδυασμό μετην παρακαμψη της Σπάρτης που κατασκευαζεται και την παράκαμψη των βουτιάνων που προχωρά θα μειώσει την απόσταση και θα κάνεις το ταξίδι για την Αθήνα σε λιγότερο απο 2.30 ώρες ξεκούραστα και με περισσότερη ασφάλεια...Για να μηναρχίσω να απαριθμώ και τις προοπτικές που ανοίγονται γιατην νότια λακωνία.Δυστηχώς κάποιοι ζούν μέσα στον μικρόκοσμο τους και δεν αντιλαμβάνονται ότι για να γίνει κάτι καλό αξίζει να κάνουμε υπομονή όλοι μας και ας ταλαιπωρηθούμε και λίγο...Και στην τελική πως κρίνεις κάτι αρνητικά κάτι που δεν έχει παραδωθεί ακόμα?Σου συνιστώ όταν πηγαίνεις στην Σπάρτη να στρίβεις δεξιά καινα πηγαίνεις αποτην τάραψα...απο εκεί δεν υπάρχουν σκοπιμότητες και αυθερεσίες!!!

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απολύτως με το φίλο ds57. Τι τα θέλουν τα έργα στη Μακρυνάρα;; Μια χάρα ήταν οι στροφούλες και το πλάτος του δρόμου τέλειο για εμάς τους ιδιοκτήτες μουλαριών. Αυτοί που έχουν αυτοκίνητα και θέλουν πολυτέλειες και να πηγαίνουν γρήγορα στην Αθήνα ας αγοράσουν ελικόπτερο. Τι φταίνε τα πουρνάρια και οι βράχοι που τους γκρέμισαν;; Ντροπή!!! Το έργο γίνεται για να κονομήσουν οι εργολάβοι. Δεν χρειαζόταν. Κάποιο λένε ότι γίνεται για έθουν λέει επισκέπτες, ξένοι και Έλληνες, στα παραθαλάσσια. Γιατί να έρθουν;; Για να μας φάνε τα ψαράκια μας, να μας λερώσουν τα ξενοδοχειάκια μας και να πλατσουρίσουν στις θαλασσούλες μας;; Δεν τους θέλουμε, καλά είμαστε και μόνοι μας. Προτείνω μάλιστα να υψώσουμε και ένα τείχος λίγο πριν τη διασταύρωση της Γλυκόβρυσης, να αυτονομηθούμε και να βγάλουμε και δική μας κυβέρνηση. Έξω οι εργολάβοι, έξω οι μπουλντόζες, μακρυά μας η πρόοδος και η εξέλιξη. Ds57 είμαστε μαζί σου, πάμε να ξαπλώσουμε κάτω από τις μπουλντόζες για να φύγουν τώρα από τα "άγια" χώματά μας.

ds57 είπε...

Μην κάνετε πως δεν καταλαβένετε
Μιλάμε για οτι γίνεται ακριβώς στο γεφύρι της Απιδιάς.Για (500-1000)μ δρόμου, μπαζώνουμε ρέματα,
ισοπεδώνουμε λόφους,κλείνουμε δρόμους, σπαταλάμε χρήματα που δεν περισέυουν,νομίζω πως δεν είναι πρόοδος.
Καμία σχέση όλα αυτά με Μακρυνάρα που χρόνια τώρα ήταν αίτημα ολων μας.
Οπως αίτημα όλων είναι η παράκαμψη Σκάλας -Βλαχιώτη.

Ανώνυμος είπε...

simera me to xioni proi proi tormaksa na ftaso sto tiffanis sti monadiki anifora. Pote tha doyme tis fotografies pou evgales simera me to xioni? o apoel dimosiefse mono apo to gipedo

Ανώνυμος είπε...

...meta to tiffanis gatzvnoun omos ta touvlakia kai de spiniari

anakatosouras είπε...

Γιατί μου το κάνατε αυτό; Γιατί, γιατί, γιατί;;;; Δε ντρεπόσαστε να μην έχει ολόκληρο χωριό μια θέση για στάθμευση επισήμων; Που σε μεγάλε που γράφανε όλο το χωριό και συ μου είχες παρκάρει το χρέπι τη Μερσεντές κάτω απ’ τοπ Δημαρχείο γιατί είχες βάλει ταμπέλα «Παρκιν Επισήμων». Και οι άλλοι οι δικοί σου που ήταν και ντόπιοι σε καμαρώνανε αντί να σου πούνε μαζευτη γιατί προκαλείς. Αλλά ποιος να σου το πει αφού τους πέταγες και κάνα κόκαλο από τα αποφάγια σου. Ρε ουυυυυύστ ξεβρομίσαμε!!! Απαιτώ λοιπόν από το νέο Δήμαρχο να ξαναβάλει αυτή τη πινακίδα μπροστά από το Δημαρχείο για να τη βλέπουμε και να θυμόμαστε… Δεν είν’ κακό, δεν είν’ ! ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙ Η ΤΑΜΠΕΛΑΑΑΑΑΑΑ

Ανώνυμος είπε...

Κάποιος να ενημερώσει τον Ds ότι η παρακαμψη Σκάλας Βλαχιώτη είναι μέσα στη μελέτη της μακρυνάρας την οποία τόσο μιασματική θεωρεί ότι είναι...Απλά δεν είμαι σίγουρος άν έχει δημοπρατηθεί ακόμα.

roxani είπε...

Κάποιοι εδώ μέσα λυπάμαι που το λέω, δεν θέλουν να καταλάβουν με τίποτα. Δεν τον ξέρω τον άνθρωπο τον ds αλλά διαβάζω αυτά που είπε. Θεωρεί ότι το κομμάτι (και μόνο αυτό) που αφορά όλο αυτό το φάγωμα στο γεφύρι της Απιδιάς (και μόνο) ότι κατά τη γνώμη του είναι σπατάλη χρημάτων σε σχέση με το αποτέλεσμα.
Παρακολουθώ με απορία τα βέλη κάποιο συνομιλητών εδώ μέσα που τον κατηγόρησαν ότι είναι πολέμιος της ανάπτυξης του τουρισμού ή δεν ξέρω τι γιατί δεν θέλει δρόμους γεφύρια ή ότι άλλο σχετικό. Μίλησε ο άνθρωπος για ένα σημείο 2 χιλιομέτρων και του φορτωθήκαμε για το οδικό δίκτυο όλου του νομού.
Έτσι δικαιώνετε την αναφορά, ότι κάποιοι τραβάνε τα ξένα λόγια και από σκουφί τα κάνουν κοστούμι.
Όσο για την παράκαμψη της Σκάλας – Βλαχιώτη μη μιλάμε για δημοπράτηση παρακαλώ αν σεβόμαστε τους εαυτούς μας. Μακάρι να ήταν έτσι αλλά ούτε τελειωμένη μελέτη δεν υπάρχει. Δεν ξέρω καν αν έχει ολοκληρωθεί η προμελέτη. Απέχουμε πάρα πολύ από την ημέρα της δημοπράτησης. Υπομονή βέβαια γιατί όλα θέλουν το χρόνο τους.

Ανώνυμος είπε...

Και τι ακριβως προτείνετε να γίνει στο γεφύρι της απιδιάς με τα βουνα και τα ρέματα ,να ζωγραφισει ο εργολάβος στον καμβα τον δρόμο ή να σηκώσει αερογέφυρα πάνω απο το βουνό...σοβαρευτείτε διοτι αυτα που γραφετε στερούνται σοβαρότητας.Δυστηχώς ζούμε σε μια χώρα που είναι γεμάτη απο βουνά και αυτά παρακάμπτονται με δυο τρόπους.Με φουρνέλα ή με διανυξη συράγγων όπως κάνουν οι ιταλοί στις αουτοστράντες,υπόψιν ότι στην ιταλία δεν έχουν τους ορεινούς όγκους της ελλάδας αλλά χωματοβούνια...¨Οσον αφορά την παράκαμψη της σκαλας η μελέτη δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα,γίνεται πάντως και όταν ολοκληρωθεί τότε θα γίνει η δημοπράτηση του έργου.Τουλάχιστον προχωράει η μακρυνάρα,η παράκαμψη της σπάρτης και οι βουτιάνοι,και ο καινούργιος αυτοκινητόδρομος σπάρτης-λευκτρου.

Ανώνυμος είπε...

Για το Σπάρτη Λεύκτρο μπορείς να αναφέρεις μια τοποθεσία που πραγματοποιούνται έργα;

roxani είπε...

Για το Σπάρτη – Λεύκτρο λέτε μόνο; Γιατί στους Βουτιάνους δουλεύουνε σοβαρά; 3 χρόνια με τα κουβαδάκια να παίζανε θα είχανε τελειώσει. Χάθηκε και η Αβούρη να ξαναεπιθεωρήσει το έργο.

Ανώνυμος είπε...

Στους Βουτιάνους είχαν σταματήσει οι εργασίες για κάποιο διάστημα αλλά άκουσα τον Φούρκα στο ραδιόφωνο ότι το έργο συνεχίζεται κανονικά.Παιδιά υπομονή ταπραγματα πιστεύω πάνε προς το καλύτερο κανένας δεν θέλει να ταλαιπωρείται πηγαίνοντας απο την Απιδιά αλλά πως πιστευτε ότι θα γίνει το έργο.Οσο για το Σπάρτη Λευκτρο το μόνο που έχω προσέξει είναι στο σημείο που στρίβουμε αριστερά στον Κορίνθου Τριπόλεως άλλη παρανομία και αυτή, είναι μια μεγάλη Πινακίδα που δείχνει τον δρόμο...Για λεπτομέρειες θυμάμαι τον σουφλιά που ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα των εργασιών...

δημοκράτης είπε...

απ'οτι καταλαβα το θεμα πλατεια και μονοδρομοι λυθηκε. Το βλεπω στα λογια σας αφου ασχολειστε μονο με της παρακαμψεις της νεας δημοκρατιας. Ευτυχως που δε τους ψηφισα.Την αλλη τετραετια που θα βγουν οι αλλοι θα λυθει το θεμα των παρακαμψεων κι ολα θα γινουν παλι οπως ηταν για 20 χρονια. Μην ανησυχειτε!

Σ.Γ είπε...

Ανέφερες, μάλλον από βιασύνη ότι η παράκαμψη Σκάλας – Βλαχιώτη δεν είναι σίγουρος αν έχει δημοπρατηθεί. Μετά φυσικά έκανες πίσω λέγοντας ότι η μελέτη δεν έχει ολοκληρωθεί. Ε λοιπόν σε πληροφορώ ότι για να υπάρξει μελέτη πρέπει να έχει προηγηθεί προμελέτη που και τέτοια δεν έχει ολοκληρωθεί.
Ας μη παρασυρόμαστε από ενθουσιασμούς και γινόμαστε βαποράκια παραπληροφόρησης εκείνων που τα πρωτοσπέρνουν έχοντας συμφέρον. Δεν μας χαρίζουν τίποτα Νομάρχες, Περιφερειάρχες και Πρωθυπουργοί σε όλες τις εποχές. Είδατε εσείς αντίδραση για την παράκαμψη Κροκεών που έχει διπλή από την αρχή έως το τέλος; Τέτοιον δρόμο είχαμε ανάγκη; Τσιμουδιά από τους λεγόμενους υπεύθυνους, ύπνο και από εμάς που έχουμε ως πολίτες τη μεγαλύτερη ευθύνη αφού πατάμε τις πεπονόφλουδες. Αποκτήσαμε το 2006 δρόμο που θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες που είχε ο νομός το 1986. 20 χρόνια πριν και θα ζήσουμε με αυτό το χάλι έως ότου να γεράσουμε. Όπως σίγουρα θα γίνει και με όλες τις νέες κατασκευές δυστυχώς. Σίγουρα καλύτερα από πριν, αλλά στέκει τα σημερινά έργα να καλύπτουν ανάγκες που έχουν προ πολλού ξεπεραστεί;

anakatosouras είπε...

Ρε μη στεναχωριέστε. Ελπίζουν ότι όπως πάει το πετρέλαιο σε λίγο καιρό θα εξαφανιστεί. Θα ξαναγυρίσουμε στα μουλάρια όπως είπε και κάποιος άλλος εδώ μέσα. Τότε πια αυτός ο δρόμος θα φτάνει και για προσπέραση. Άνετα και χωρίς φόβο να σε γράψουν! Ξέρετε κανα μουλάρι να ξεπερνά τα 60 χιλιόμετρα που είναι το όριο σε αυτόν τον υπερ-υπερ-υπερ-σσσσσύγχρονο αυτοκινητόδρομο;
ΟΥαααα-Γκαρ, ΟΥαααα-Γκαρ, Βροοοοοοοοοουμ!!! Και τα μυαλά στα σαμάρια.

Ανώνυμος είπε...

Διαβάζω και ξαναδιαβάζω, δίκιο έχετε κι εσείς που φωνάζετε, δίκιο έχουμε κι εμείς για όσα στραβά αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητά μας, δίκιο έχουν όλοι όσοι περνάνε το γολγοθά τους με κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, είτε αυτό έχει να κάνει με θέματα οικονομικά, είτε με θέματα υγείας, είτε με θέματα δρόμων , περιβάλλοντος κλπ κλπ.

Είναι κάποιες στιγμές που αναρωτιέμαι τι διάολο καθόμαστε και δεν ξεσηκωνόμαστε για ολα αυτά που μας ταλαιπωρούν και κάνουν τη ζωή μας δύσκολη, τη στιγμή που ορισμένοι διοικούντες και μη περνάνε ζωή χαρισάμενη.

ΟΚ, βλέπουμε μπροστά μας τα λάθη, τις παραλείψεις, τα προβλήματα. Τα εντοπίζουμε, τα φέρνουμε στην επιφάνεια, εκφράζουμε την αγανάκτησή μας και μετά τι??? Μας έχουν κάνει να νιώθουμε τόσο πολύ αδύναμοι και στην καλύτερη των περιπτώσεων "πετάνε" στα μούτρα μας και ανά έργο για να μας κάνουν να το βουλώσουμε για τα επόμενα χρόνια. "Δρόμο ήθελες? Πάρτον ρε φίλε". Πόσοι όμως αντιλαμβάνονται - όπως προανέφερε και κάποιος φίλος εδωμέσα- οτι το έργο αυτό θα έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί προ εικοσαετίας?

Θα μου πείτε, "και τι άλλο να κάνουμε"? Ξέρω και γω? Είπα, νιώθω τόσο αδύναμος που κάποιες φορές λέω απλά να σηκωθώ και να φύγω πάνω σε ενα ψηλώ βουνό , απομονωμένος απο όλους και απ'ολα και να κοιτάζω απο ψηλά εσάς και τη μιζέρια σας και να γελάω (όπως λέει και το τραγούδι). Και να σκέφτομαι οτι κάποτε ήμουν κι εγω σε αυτή τη θέση αλλά γλύτωσα...

Θα ήταν μια λύση και αυτή, αλλά φαντάζει κάπως σαν άτακτη υποχώρηση. Απο την άλλη, μένοντας, συνεχίζω να υφίσταμαι την ταλαιπωρία και την κοροϊδία απο αυτούς που υποτίθεται οτι με διοικούν. Τι να κάνω τότε...?

Χμμμ, το βρήκα! Μια προσωρινή, πολύ προσωρινή λύση που τουλάχιστον θα με αποκόψει απο κάθε είδους βασανισμού ψυχής και μυαλού... Θα κλίσω τον υπολογιστή, θα κατέβω στη παραλία και θα συνεχίσω να διαβάζω το βιβλίο που ξεκίνησα εχθές. Ίταλο Καλβίνο - Η απόσταση της σελήνης. Θα σας αφήσω λοιπόν για λίγες ώρες και θα αναρριχηθώ στο φεγγάρι όπως οι ήρωες του βιβλίου...

Θα τα ξαναπούμε οταν κατέβω.

Την καλημέρα μου απο το ηλιόλουστο Αίγιο.


Χρήσος Θεοδωρακάκος



Υ.Γ. Όσα προβλήματα και αν μας απαχολούν, οσο δύσκολα και αν περνάμε, υπάρχει πάντα ενα "ντοπάρισμα" , χωρίς ουσίες, χωρίς χημεία, χωρίς κινδύνους για την υγεία μας. Το διάβασμα ενός βιβλίου.

light είπε...

Γεια σου ρε Χρήστο φευγάτε.
Από την πολύ ευαισθησία σαλτάρει η λογική και το μυαλό. Πως γλιτώνεις; Γίνεσαι αναίσθητος και παίζεις τάβλι, ή ασχολείσαι με ανώτερα πράγματα απολαμβάνοντας ένα καλό φαγητό, ένα τοπίο, το γέλιο των γύρω σου, ένα βιβλίο.
Άσε τους διοικούντες να πέφτουν από μπαλκόνια και τους μιζαρισμένους να τους κυνηγά η siemens να πάρει πίσω τα λεφτά (γουστάρω να βλέπω αυτά τα υποκείμενα να μασάνε τα λόγια τους). Εντάξει οι περισσότεροι τη γλιτώνουν θα μου πείτε και εγώ με τη σειρά μου θα ρωτήσω: ήσαστε σίγουροι;
Έχω την καλημέρα των χωριανών μου πλούσια και μου φτάνει. Αν κάνει και καλό καιρό και πιω και κάνα σπάνια φροντισμένο ουζάκι δίπλα στη θάλασσά μας, χέσε (συγνώμη) και τη Πολιτεία τους, χέσε (ξανά συγνώμη) και το Κολονάκι τους. Τα βρίσκουμε οι περισσότεροι σε τούτο το χωριό μεταξύ μας;
Αυτό έχει σημασία.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε σ.γ αναγνωρίζω το λάθος μου ως προς την αναφορά μου για το θέμα της παράκμψης της σκάλας όμως και εγω εχω επισημάνει την μη ορθότητα κατασκευης του δρόμου των κροκεεών ο οποίος σε κάνει και εν δυνάμει παραβάτη αφου σε όλο το μήκος του έχει διπλή διαχωριστική παρόλλα αυτ εξηπηρετεί αρκεί να σου πώ ότι οι φίλοι σκαλιώτες σε 20' είναι στη σπάρτη ξεκούραστα.Παρόλλο που και εγώ θα ήθελα διακαώς δρόμους με στηθαία για μεγαλύτερη ασφάλεια και όχι μπάρες που είναι δολοφονικά όργανα και που πιστεύω ακράδαντα ότι αυτό το είδος "εθνικών δρόμων" είναι ξεπερασμένο θεωρώ ότι όταν παραδωθούν στην κυκλοφορία τα τρια κομμάτια που κατασκευαζονται κατα μήκος του οδικού άξονα της λακωνίας,Βουτιάνοι,παρακαμψη σπάρτης.και η μακρυνάρα,μετις όποιες ατελιές τους θα γίνει η ζωή όλων μας στον συγκερκριμένο τομέα πιο εύκολή.

Ανώνυμος είπε...

Ο Τσαγκάρης, βρε "ανακατοσούρα", πού παρκάρει σήμερα?Ο πρώην σου φταίει που σου έφτιαξε και πλατεία, για να πίνεις τον καφέ σου??

Ο Γιωρίκας

Ανώνυμος είπε...

Σωστόοοοοοοοοοοοος.

Ανώνυμος είπε...

;Oxi m;ono o TSAGGARIS ALLA KAI ENAS PROEDROS TOPIKOY PARKAREI PROTH ΘESH STO DHMARXEIO ENAS ΨΑΡΑS KAI ALLOS ENAS ΨΑRAS O OPOIOS PARKAREI KAI ANAPODA ETSI GIA NA TOYS GRAFEI KAI NA TO EYXARISTIETAI.Emeis oi koinoi θνntoi prepei na pygenoyme sosta eno o papas kai o ψaras exoyn to akatalogisto.

Ανώνυμος είπε...

Eξω από το Δημαρχείο λειτουργεί ψ α ρ α γ ο ρ ά.Αυτή η αθλεια και θλιβερή εικόνα έχει υποστηρικτές τη σημερινή Δημοτική αρχή και τους θλιβερούς...Αντί να τσακιστούν να φτιάξουν το πνευματικό κέντρο νοιάζονται να πουλά στη μούρη μας ο ψαράς τα ψάρια του και όλα αυτά επειδή προστατεύται απο τον ....... και τον ........!ΑΝΆΞΙΟΙ!

Ανώνυμος είπε...

Φίλε ανώνυμε δε λειτουργεί έξω απο το Δημαρχείο ψαραγορά το Δημαρχείο λειτουργεί πίσω απο το ψαράδικο.